נגיש למה כשמבקשים מכם לספר על הצלחה אתם לרוב נתקעים?
top of page
  • ayeletyy

למה כשמבקשים מכם לספר על הצלחה אתם לרוב נתקעים?

למה כשמבקשים מכם לספר על הצלחה אתם לרוב נתקעים?

אם אתם כן מצליחים לענות, לוקח לכם זמן לשלוף את התשובה וגם אז תוך כדי הסיפור אתם לא בטוחים, מתקנים ואולי נזכרים שחסרים פרטים? ולפעמים האדם שאתם מספרים לו נראה כאילו יש לו סימן שאלה מצוייר על הפנים.

אז למה???


1 – כי קשה לכם להיזכר בפרטים של ההצלחה וממש לתת דוגמא מדוייקת ומפורטת של ההצלחה במיוחד אם חוויתם הרבה הצלחות לאחרונה (צרות נהדרות – הלוואי על כולנו ביחוד שהפתרון בשלופ).

2 – כי אולי אתם לא יודעים מה ההגדרה של הצלחה או שאתם לא בטוחים בה (ויקיפדיה עוזרת קצת). וינסטון צ'רצ'יל הגדיר הצלחה כ"יכולת לעבור מכישלון לכישלון, בלי לאבד את ההתלהבות". בעיני הצלחה כרוכה במאמץ, היא סובייקטיבית ואני לרוב מזהה אותה בדיעבד.

3 – כי אתם מחשיבים את עצמכם כפרפקציוניסטים ביקורתיים ואתם קובעים סטנדרטים לא ריאליים להצלחות, כך שאין מצב שתגיעו לרף הפסיכי שהצבתם לעצמכם.

4 – כי המטרות שלכם לא מספיק ברורות עבורכם ביחוד בעשייה המקצועית, כך שאתם לא יודעים אם הגעתם למטרות שיחשבו כהצלחה. אולי אתם זקוקים ל- KPI'S?

5 – כי גדלתם על צניעות כערך עליון ואתם שונאים אנשים שחצנים ויהירים. זה עושה לכם בחילה. לכן אתם מעדיפים להצטנע כי אתם בטוחים שעל ידי עבודה קשה מאוד ישימו לב אליכם ואתם לא צריכים לדבר את ההצלחות שלכם.

6 – כי אתם חושבים שהדוגמא שלכם היא לא באמת הצלחה והיא סתם משהו שכל אחד יכול להגיע אליו. אתם בעצם בטוחים שכמעט כל אחד יכול להחליף אתכם. נו, באמת?

7 – כי אתם בתקופה "על הפנים" וחוויתם לאחרונה הרבה כישלונות. אתם ממש לא במקום טוב, כך שהרוב שחור מבחינתכם ואין לכם כוחות לחפש הצלחות כי לא תמצאו. וגם אם אתם אולי חושבים שהצלחתם במשהו, תמיד יש מי שיגיד שזה היה כישלון אז ממש אוף (ואני עדינה).

8 – כי אתם מרגישים שאתם כשלון ולכשלון אין הצלחות. תעזבי אותנו עם הפוסט הזה וכל מילה מיותרת (נחמד שאני כותבת ועונה לעצמי).

אז מה עושים????

קודם כל תזהו על מה העניין יושב אצלכם וזו כבר חצי מהעבודה ואז תחליטו מה יעבוד לכם הכי הכי מניסיון שלכם עם עצמכם, מהתייעצויות עם חברים וחברות .

לפעמים צריך לפנות זמן ביומן לעצמכן או חבר/ה טוב/ה שמכיר/ה אתכם ויצליחו לסייע לכם לשחזר הצלחות. דרך אגב, זו גם שאלה ששואלים בראיונות עבודה וגם אצל פסיכו' תעסוקתי (למי שזכה לחוויה המרנינה שגם אליה אני מכינה).

לפעמים, יש צורך ביעוץ חד פעמי עם מישהי חיצונית שתצליח לחלץ מכם הצלחות ספציפיות, מפורטות שמדברות אתכם (נעים מאוד - אני יועצת קריירה).

לפעמים, יש צורך באימון קצר יחסית שיעשה עבודה יסודית וינקה את האבק שצברתם לאורך השנים ויכניס בכם מוטיבציה (נעים מאוד - אני מאמנת מוסמכת בדרגה בינלאומית וגם בישראל)


לפעמים, סדנה אחת מעמיקה מסייעת לכם ואין צורך במפגשים אישיים (עוד נעים מאוד - למפגש הבא של "סדנת חוזקות, הצלחות ומה שביניהן")


דרך אגב, חוזקות גם מחוברות להצלחות בחיים.


למה כדאי שתכירו ותתחברו לחוזקות שלכם? 1 - כדי שתקבעו מטרות מציאותיות שמחוברות ליכולות הטבעיות שלכם וכך תחוו הצלחות (הופה – יש חיבור) 2- כדי שתבחרו מסלול קריירה שהכי מתאים לכם ולמי שאתם. 3 - כי כך תרגישו בטוחים יותר בעצמכם, במי שאתם וביכולות שלכם לעבור קשיים בחיים. 4 - כי מיקוד בחוזקות באופן טבעי יוביל לצמיחה והתפתחות שלכם. 5 - כי כך תדעו מה אתם מביאים למערכות יחסים בחייכם. תכל'ס, כשאתם מודעים לחוזקות ולהצלחות שלכם אתם מודעים לעצמכם, למי שאתם ולמה שאתם רוצים מעצמכם.


יש לכם מה להאיר או להעיר ? מוזמנים לכתוב לי .









278 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page