נגיש לתפוס מקום, להאמין בעצמך, לומר "אני בזכותי"
top of page
  • ayeletyy

לתפוס מקום, להאמין בעצמך, לומר "אני בזכותי"

כשנותנים לך מחמאה - תגידי "תודה". אין צורך להוסיף עוד מילים מעבר לכך.

אל תתווכחי, אל תגידי שזה לא בדיוק נכון והיו עוד שעזרו ואל תתחילי לספר סיפורים.

קיבלת מחמאה ? – תיהני ממנה, תקבלי אותה באהבה, תספגי אותה.

במיוחד כשהמחמאה מגיעה ממקום אותנטי, כי כשאת מבטלת את המחמאה, את מבטלת את נותנ.ת המחמאה ואת עצמך.

*מזמינה אותך לכתוב לעצמך חמש מחמאות.

כשמבקשים ממך לספר על אתגר שעמדת בו בהצלחה תגידי "אני" ולא "אנחנו": אני הקמתי, עשיתי, יזמתי, הובלתי, הפקתי, פעלתי. בלי אנחנו, כי את מעניינת ולא האנשים שאיתם עבדת.

יחד עם זאת יש מקרים שעשית זאת בשיתוף או שאת הובלת/ניהלת, לכן את מרגישה שזה לא בדיוק נכון לומר אני. זה בסדר גמור לכן ממליצה לך לומר "אני הובלתי צוות" "אני בשיתוף עם" "אני הקמתי יחד עם", "אני פעלתי במקביל ובמשולב ". בקיצור "אני".



כשאת אומרת "אנחנו", אני אשאל מה היה החלק שלך? כיוון שהשימוש שלך בגוף רבים גורם לפקפוק ולסימני שאלה לגבי החלק שלך בעניין. באותה הזדמנות גם אבדוק את ההערכה העצמית שלך והיכולת שלך להתמודד עם אתגרים חדשים כי משהו ב"אנחנו" מרמז שאולי את לא בדיוק מתאימה. *מזמינה אותך לכתוב שני אתגרים שצלחת אותם. אחד מחיי המשפחה ואחד מהעבודה.

כשמבקשים ממך לספר על הדברים שאת חזקה בהם, כדאי מאוד שתדעי מהם ותספרי בעוצמה. זוהי לא שחצנות ולא התנשאות. את בסך הכל אומרת במה את חזקה, מה המיומנויות שלך, מה את מביאה ומה את יודעת. את לא משתחצנת, כיוון שבשחצנות הכוונה שעשית משהו על ידי כך שהנמכת מישהו אחר. זה לא המצב אצלך – את בזכות עצמך אסרטיבית, אמפאתית, בעלת ראיה אסטרטגית ואת אפילו יכולה לתת משפטי הוכחה, שהם דוגמאות ליכולות שלך בזכות עצמך. *מזמינה אותך לעבור על האתגרים שכתבת ולשנות במידת הצורך לגוף ראשון יחיד.


כשאת רושמת את מסמך קורות החיים המייצג אותך באופן שמילאת שני עמודים מרשימים הכוללים ניסיון תעסוקתי רב ומישהו אומר לך "מה פתאום מקובל לרשום עמוד אחד של קו"ח – תצמצמי, תמחקי". תזכרי שאף אחד לא רשאי לצמצם ולהקטין אותך, בטח לא את ההישגים שלך ואת הניסיון שצברת – יש לך קו"ח בשני עמודים !

לצערי הרב, יש א.נשים וביחוד נשים שלומדים לצמצם את עצמם מכל מיני סיבות. כשאת מצמצמת את עצמך ומקטינה את עצמך אולי ממקום של צניעות ולא בהכרח חוסר בטחון, את בעצם מונעת מאחרים ליהנות מכל השפע שיש לך לתת.

תפסי מקום, שימי כתפיים במקומן, תזדקפי. זאת את ויש לך הרבה מה להציע לעולם.


רוצה לחדד ולהעמיק - מוזמנת לשיחה אישית ולסדנת הדגל "חוזקות, הצלחות ומה שביניהן".



643 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page