נגיש
top of page
ayeletyy

מחפשי עבודה? מה ציפיות השכר שלכם? 9 טיפים

כמה פעמים נשאלתם כבר בשיחת הטלפון על ציפיות השכר שלכם, עוד לפני שבכלל הגעתם לראיון אישי? לפעמים אפילו מתנים את עצם המועמדות בציון ציפיות שכר על גבי הקורות חיים, שזה בכלל מתסכל ולא הוגן.


אני מאמינה שכוונת המעסיק טובה. מטרתו לקבוע ראיון אישי עם מועמדים שעומדים בתקציב למשרה ולא "לבזבז" זמן יקר.

השאלה מבלבלת מאוד ביחוד כששואלים אתכם בהפתעה בטלפון, תשע עצות שימושיות כדי שלא יתפסו אתכם מבולבלים:



1. תעשו הכנה מוקדמת Benchmark: תבדקו באתרים רלוונטיים, כמו: גלאסדור, קבוצות בפייסבוק, אתרים של משרות וחברות השמה שמפרסמים סקרי שכר, את השכר המקובל למשרה, לניסיון ולתחום שלכם ובמידת האפשר תבדקו גם עם חברים.


2. המעסיק מדבר על שכר ברוטו לכן גם אתם תנקבו בשכר ברוטו ולא בשכר נטו.


3. תוסיפו לפחות 25% לציפיות השכר האמיתיות שלכם, במידה וקיבלתם אינדיקציה שהשכר הנוכחי שלכם נמוך משמעותית מהציפיות שתכננתם לומר. בעיקרון תבקשו יותר, כאשר מדובר במשרה זמנית תבקשו עוד יותר. 4. ממליצה לנקוב בסכום אחד ולא לציין טווחים. במידה ותגידו טווח יש סיכוי גבוה שיזכרו וירשמו את הסכום הנמוך יותר שנקבתם. ממליצה לומר "ציפיות השכר שלי הם סביב ה-XX. אני רוצה לשמוע עוד כדי להבין טוב יותר במה מדובר". סביר להניח שכאן יפתח דיאלוג שבו תקבלו מידע נוסף.


5. תדעו שאתם יכולים לשנות את ציפיות השכר שלכם בכל שלב בתהליך המיון. ככל שתתקדמו בתהליך המיון אתם תדעו יותר ויותר פרטים על התכולה, ההיקף, הדרישות והציפיות מכם.

סיכוי גבוה שלקראת סיום תהליך המיון והגיוס תישאלו שוב וזו תהיה ההזדמנות שלכם לעדכן ולנמק. מקסימום תדרשו להכניס שורה של עדכון שכר לאחר תקופה מסויימת.


6. תזכרו שאתם רשאים לנהל מו"מ על כל סעיף בהסכם. בתפקידים בכירים או תפקידים שיש בהם רכיב מהותי של ניהול מו"מ, המעסיק מצפה מכם לעשות זאת. ממליצה לכם לנהל מו"מ על הסעיפים בהסכם החל משלב קבלת ההסכם או בסמוך, לדוגמא: כמות ימי הבראה לשנה, כמות ימי חופשה לשנה, מחלה, אחוז הפרשה לקרן השתלמות, החזר נסיעות, רכב או תשלום חלופי, הודעה מוקדמת, חב' אופציות, בונוסים, תוספת שכר לאחר מס' חודשים.


7. תנשמו עמוק, תחייכו ואז תענו בביטחון בלי להתנצל ובלי לגמגם.


8. תדברו בביטחון עצמי ובכבוד לעצמכם כפי שאתם הייתם מצפים לשמוע אנשים אחרים עושים זאת. תשימו את הלא נעים מחוץ לדלת.


9. ממליצה לכם להתגמש בשכר במידה ויש במשרה ערך מוסף אחר עבורכם: 🗝משרה שהיא "גשר" לדבר הבא. 🗝הזדמנות להיות שכירים (במידה ואתם עצמאים). 🗝המשרה מתאימה לשיקולים נוספים, כמו: קרבה לבית, שעות נוחות, גמישות. 🗝חברה ידועה שחשוב לכם להכניס לרזומה שלכם בכל מחיר. 🗝פרנסה זמנית עד למשרה הנכספת. 🗝השקעה לטווח הארוך. במטרה להביא זווית ראיה נוספת, ביקשתי גם את התייחסותה של אורנית ברוש, מנהלת גיוס, בעלת חברת השמה ויועצת בעולם העבודה, לשאלת מיליון הדולר :

"אני מציעה לבחון את המשרה שהציעו לכם, האם התפקיד הוא תפקיד ראשון שיקדם אתכם לתפקיד הבא?

האם התחום הוא תחום שעסקתם בו בעבר או תחום חדש?

האם אתם יכולים להרשות לעצמכם לנקוב כרגע בשכר שאולי עלול לפגוע בהצלחה שלכם כי הוא יהיה גבוה מידי?

ועוד הרבה פרמטרים שאתם חייבים להתייחס אליהם.

לכן הצעתי היא לא לנקוב בסכום אלא בשלב הראשון לגלגל את השאלה אל המגייסים, מה השכר שאתם מציעים לתפקיד הזה?

במידה וענו לכם מהו השכר המוצע מעולה! במידה ומתעקשים, חישבו מה השכר שאתם תרגישו מרוצים לבצע את התפקיד המוצע לכם?

הכוונה לשכר שאתם יכולים לחיות איתו ובלי התפשרויות שיפגעו ברמת החיים שלכם. האם אתם רווקים ויש לכם שכירות\חובות או האם אתם בעלי משפחה שמחוייבים לפרנסתה? ישנו קו אדום שלא ניתן לרדת ממנו.

חשוב שתדעו שכיום כבר בראיון הטלפוני מסננים מועמדים לפי ציפיות השכר לכן ככל שתהיו גמישים יותר תצליחו לעבור את המשוכה הראשונה.

אחד הטריקים הוא לומר שאתם גמישים ומעוניינים לשמוע עוד פרטים על התפקיד".


אז, מה ציפיות השכר שלכם ?




פוסטים אחרונים

הצג הכול

Yorumlar


bottom of page