נגיש אבל אמרתי לך שתוכנית העבודה שעשית לא טובה
top of page
  • ayeletyy

אבל אמרתי לך שתוכנית העבודה שעשית לא טובה

"אני עונה על כל דרישות המשרה אבל יש לי שלוש שנות ניסיון ניהולי והם דורשים חמש"

"הם רוצים מישהי שעבדה עם SAP אבל אני עבדתי על Priority"

"יש לי רקע משמעותי בעבודה בסביבה טכנולוגית אבל בשנתיים האחרונות אני פחות נוגעת בתחומים"

"המופע היה מעולה אבל החניה זוועה"




מה המשמעות של "אבל"? כל מה שנאמר קודם בטל ומבוטל גם אם היתה שם הצלחה - מילה אחת עם כוחניות המוחקת את כל ההישג שקדם לה. אפשר למחוק אותה מהלכסיקון ובמקומה לשים נקודה בסוף משפט – לעצור.

היא כן מצליחה אם אחריה מגיע משפט מרים וחיובי.

אני משתדלת להחליף אותה בצמד המילים "יחד עם זאת" ואז אוטומטית אני מצליחה להרים לעצמי במקום להנמיך ולפעמים גם יוצא לי משפט של doing בהמשך.

לדוגמא: הם רוצים מישהי שעבדה עם SAP. (יחד עם זאת) אני עבדתי על Priority (אבל) אני בטוחה שאצליח תוך זמן קצר לעבוד עם SAP.


"אמרתי לך"

כשאני שומעת אמרתי לך, בפרשנות שלי אני בעצם שומעת : "אני יודע יותר טוב ממך", "היית צריכה להקשיב לי ולא לנסות לבד", "תסתמכי על הניסיון שלי כי הרי את פחות ממני ואני יודע כל". ואז אני נסגרת, נאטמת ומפסיקה את התקשורת.

כשאתם משתמשים ב"אמרתי לך" אתם בעצם מנמיכים ומקטינים את האדם שמולכם.

אתם מוחקים את היכולת שלו להתנסות בעצמו, ללמוד מכישלונות, לבדוק אופציות נוספות ולהאמין בעצמו שאולי הוא יצליח בדרך שאחרים נכשלו. אתם אולי צודקים אבל ואבל גדול - אתם מפסידים במערכת היחסים.

אתם בעצם מעלים את עצמכם על חשבון הנמכת האחר.

הרי ברור שהאדם שמולכם מבין שהוא טעה ואתם צדקתם ושבדיעבד כנראה הוא היה צריך להקשיב לכם אך בחר שלא לעשות זאת מסיבותיו שלו.

ברגע שאתם אומרים "אמרתי לך" (ואולי מוסיפים גם הנהון בראש או אצבע מאשימה) אתם בעצם הורסים את מערכת היחסים, כלומר: אותו אדם למד שלא כדאי לו לפנות אליכם שוב להתייעצות כי כבר אמרתם לו ולכן עדיף לו להתמודד לבד ולא לשתף אתכם. כמה פעמים אמרתם לעצמכם: "שיזמינו פיצה, אני לא אוכל זה לא טוב לי". ובכל זאת כשהפיצה הגיעה אכלתם משולש ואולי יותר. יש פער בין ידיעה לבין המעשה בפועל.

מה כן לעשות? - להגיד אמרתי לך בלב / בשקט או לכתוב זאת בצד, הרי המילים האלה משרתות אתכם ולא תורמות לצד השני ולא למערכת היחסים. - להקשיב לאדם, להיות אמפטיים, "לחבק" במידת הצורך ובעיקר לתת לאדם האחר את ההזדמנות לומר בקול את הדברים כי לפעמים זה בדיוק הצורך והרצון שלו.

במצב הזה אתם מרוויחים בגדול את מערכת היחסים ואת החיבה של האדם שמולכם.

אם אתם רוצים לנתק לייצר גבולות במערכת יחסים תשתמשו ב "אבל אמרתי לך" ביחוד ביחסים בינאישיים במקום העבודה כי אז העובדים שלכם יפסיקו לבוא אליכם עם כשלים ובעיות ואפילו ילמדו להחביא טעויות.

יש לכם/ן מה להאיר או להעיר?

מוזמנים/ות לכתוב לי, לקבוע פגישה וגם להצטרף להרצאות ולסדנאות המפורטות באתר תחת אירועים הקרובים.









293 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page