נגיש להתאהב מחדש... בעבודה
top of page
  • ayeletyy

להתאהב מחדש... בעבודה

"עשיתי טעות, עזבתי את המקום הקודם אבל לא בדקתי כמו שצריך על המקום הזה. אין לי כוח לחפש"

"אני חייבת לעזוב. אני לא יכולה להיות כאן יותר"

"אם הייתי יכולה הייתי מתפטרת אבל אני חייבת את הכסף"

"המצב בחוץ גרוע. כמעט ואין לי פניות אחרת מזמן הייתי הולכת"

"אני חי מסופ"ש לסופ"ש"



לאחרונה, המשפטים האלה תופסים יותר ויותר מקום בשיחות שלי עם מתאמנים/ות. מצד אחד הרצון לשינוי, להתקדמות למשהו טוב יותר ומצד שני הכסף והחשש ממצב שוק התעסוקה כשיקול משמעותי בקבלת ההחלטה להישאר במקום הנוכחי.

מספר רעיונות שאני מאמינה שיעזרו לכם לשמור על הכוחות במקום הנוכחי עד למעבר לדבר הבא:

1. תיזכרו מדוע כן בחרתם במקום הנוכחי. מה כן מצא חן בעיניכם? חשוב שממש תפרטו בנקודות הכי קטנות שיכולות להיות, לדוגמא: המראיין היה קואופרטיבי, המוצר נראה מעניין, הטכנולוגיה מסקרנת, התנאים שהוצעו טובים ואולי שעות העבודה גמישות וכוללות עבודה מהבית.

2. כל עוד אתם שם תגדירו מטרות ספציפיות שכדאי לכם להשיג ושיעזרו לכם לטווח הבינוני, לדוגמא: תיזמו הדרכה וכך גם תוכלו להכניס לרזומה ניסיון בהעברת הדרכות. תובילו מהלך של עדכון גרסה וכך גם תוכלו להתנסות בניהול פרויקט עדכון גרסה. יתכן והיוזמות הללו גם יובילו לשינוי לטובה של המיצוב שלכם בחברה.

3. תרשמו לעצמכם דברים קטנים מאוד שאם תשנו אותם, אתם תרגישו טוב יותר ותעשו זאת, לדוגמא: תשנו את מיקום השולחן, תכניסו עציץ, תשנו את סדר היום שלכם, תשלבו יותר זמן קפה, תדברו עם קולגות כדי לקדם שיתופי פעולה וכל דבר שהוא ביכולת שלכם לשנות -אל תחכו תעשו. הרבה פעמים אלה הדברים הקטנים שעושים את ההבדל.

4. תכינו רשימה של הדברים שאתם כן אוהבים בתפקיד, שאתם כן נהנים מהם, שכן נותנים לכם סיפוק והנאה. רצוי שזו תהיה רשימה שתוכלו ברמה יומית לעדכן אותה. גם כאן תתייחסו לדברים הקטנים, לדוגמא: לשוחח עם מוטי מהרכש לגבי מודל התימחור, לקבוע פרמטרים למדידת הזמנים.

5. תמצאו פרטנר/ית שתוכלו לדבר איתו על מה שעובר עליכם במהלך היום. זה יכול להיות מישהו מהעבודה שיהיה שותף סוד או חבר/ה. עצם העובדה שתחלקו בקשיים שלכם, כבר ישחרר אתכם לפחות בחלק מהעול שאתם מחזיקים ואולי גם יכניס פרופורציה. הרבה פעמים כשאתם משתפים, גם אחרים יחלקו במה שעובר עליהם.

6. תכניסו מראש ביומן אירועים שתוכלו לצפות להם, לדוגמא: הופעה של זמר/ת בעוד חודש, פגישת לקפה, יום חופש שבו תעשו שום דבר. האירועים יכניסו קצת אופטימיות לימים הקשים שאולי אתם חווים.

7. במידה ואתם גם "מורידים את הרגל מהגז" ויש לכם יותר זמן פנוי זו הזדמנות נהדרת להירשם לסדנה / קורס / לימודים להעשרת או העמקת הידע שלכם. זה יכול להיות ידע מקצועי או לימודים שיעשו לכם טוב בלב.

8. תכניסו זמן ביומן לטפל בתשתיות לקראת התפקיד הבא. נכון שזה לא בדיוק בוער ודווקא עכשיו כשאתם לא לחוצים זה הזמן: לעדכן ולטייב את הלינקדאין שלכם ואת רשת הקשרים שלכם, לעדכן את הקו"ח ולהצטרף למיטאפים.

9. תכניסו ספורט או כל דבר שיכניס לכם אנרגיה. תיקחו בחשבון שהאנשים שסביבכם שמים לב שמשהו בכם כנראה השתנה, שאתם לא בדיוק כמו אתמול ולכן מאוד כדאי שתשמרו על רמת אנרגיה מסויימת. עדיף ללכת חצי שעה פעם בשבוע מאשר לא ללכת בכלל. אתם תופתעו לגלות שתרגישו טוב יותר.

10. תעבדו במנות, כלומר: תכניסו הפסקות קצרות ליום העבודה. כל שעה נניח הפסקה של 5 דק' שבה תגלשו ברשת חברתית, תעשו סיבוב מסדרון, תקומו מהזום ותיקחו כוס מים מפינת הקפה הרחוקה ביותר.

11. תנהלו רשימת תודות על כל דבר קטן וטוב שקורה לכם ותעשו זאת ברגע שאתם שמים לב, לדוגמא: הקפה הטעים, הכניסה למשרד שקט, המייל המפרגן, הבוקר טוב מקולגה וכל דבר הכי קטן שיכול להיות. חלק מהדברים יחזרו על עצמם ברמה יומית וזה מעולה. ביום הראשון תכתבו 3 תודות, בשני 5 תודות וכך תעלו ברמה יומית / שבועית. תאתגרו את עצמכם. אני מכירה אנשים רבים שמנהלים מחברות שלמות של תודות גדולות וקטנות. בעיני אלה הדברים הקטנים שעושים אותנו מאושרים יותר רק שאנחנו צריכים לשים לב אליהם.


תזכרו – לפעמים שינוי הגישה כלפי מקום העבודה כבר עושה את כל ההבדל.

יש לכם/ן מה להאיר או להעיר?

מוזמנים/ות לכתוב לי, לקבוע פגישה וגם להצטרף להרצאות ולסדנאות המפורטות באתר תחת אירועים הקרובים.









811 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page