נגיש שיחת שכר כבר קבעת?
top of page
  • ayeletyy

שיחת שכר כבר קבעת?

עוד מעט סוף שנה וארגונים נערכים לבניית התקציב לשנה הבאה.

זה בדיוק הזמן שיכניסו לתקציב גם את תוספת השכר שלך והבונוס שאת רוצה לשנה התקציבית הבאה. כך תשפרי פרואקטיבית את הסיכוי שלך: 1. מגיע לך

תבואי בתחושה שמגיע לך בזכות ולא בחסד. בזכות כל ההישגים וההצלחות שלך בשנה האחרונה וגם במקומות הקודמים (ממליצה שתעשי רשימה).

בזכות מי שאת והערך שאת מביאה לארגון מעצם היותך את.

מגיע לך פשוט כי מגיע לך.

ואם משהו שם לא בטוח לך ולא סגור לך, ממליצה לך לעצור לרגע ולעשות חושבים מה עלייך לעשות כדי להגדיל את תחושת המסוגלות העצמית שלך והאמונה שלך במגיע לך.

לפני שאת ממשיכה, שימי בצד את כל ה:

💢 לא נעים לי (מצויין שיהיה להם לא נעים ולך סופר נעים)

💢 מה יחשבו עלי (יחשבו שאת יודעת ומכירה בערך שלך)

💢 הם צריכים לראות אותי ואם הם לא ראו כדאי שאני אתאמץ עוד יותר (והם ימשיכו לא לראות כי זה נוח)

💢 הם בעדי וכנראה שהם לא יכולים ופשוט אי-אפשר (הם בעדם, הם לא בעדך. גם להם המצב נוח והם לא צריכים להתאמץ ולדאוג לך לשכר לכן פשוט להם שלא לעשות כלום)

2. מספרים כדאי שתהיי בקיאה במספרים, כי הרי על זה בדיוק ההנהלה מסתכלת: - מצב העסק: דוחות כספיים, מכירות, יחס למתחרים בשוק, צפי עתידי וכל דבר שיכול לסייע להבנה רחבה יותר של התמונה הארגונית - סקרי שכר: יש שפע של סקרי ומחשבוני שכר שיתנו לך טווח מסויים, לדוגמא: codex, glassdoor, alljobs, THE Worker, Ethosia, Gotfriends, Manpower , אתרים של חב' השמה בתחומך, לינקדאין וגם יש קבוצות פייסבוק בהן תוכלי להעלות פוסט (אפילו אנונימית) שבודק טווח שכר בתחומך. - לנו זה עולה יותר: שימי לב ששכר מדברים בברוטו ולכן גם את תדברי בברוטו ואם יש לך קושי, אין שום בעיה גם לכך יש שפע של מחשבוני שכר שמחשבים עבורך, לדוגמא: חילן ברוטו נטו. קחי בחשבון שכל סכום שתקבלי למעסיק זה באמת עולה יותר, לדוגמא: הפרשות פנסיוניות וקרן השתלמות רק שכאן גם לך זה עולה יותר. המעסיק גם מפריש לעתודת חופשה ומיסים אז באמת זה עולה לו יותר. ועדיין מגיע לך כי גם לך יש ערך הרבה יותר מההצלחות שלך והמספרים שאת מביאה כי את הרבה מעבר לזה. וגם כל עזיבה או ירידת בתפוקות של העובד עולה לארגון עוד יותר. - קולגות / חברים: תבדקי כמה הקולגות שלך משתכרים באותה החברה וגם עם חברים מחברות אחרות. אפשר לבדוק באותו התחום ו/או באותו המידרג הניהולי. - מדידה: בהרבה ארגונים מודדים עמידה ביעדים. תבדקי את היעדים שלך, באיזה מהם עמדת ובאיזה אחוז לדוגמא: הגדלת אחוז המכירות, יעד תחלופה, הקטנת המלאי ועוד. - הטבות וחלופות: תעשי רשימה של עוד הטבות שאת רוצה ואולי אחרים מקבלים ואת לא, לדוגמא: הפרשה פנסיונית על מלוא השכר, הגדלת אחוז ההפרשה לקרן השתלמות, בונוס רבעוני/שנתי/חודשי, אופציות, הגדלת ימי החופשה וההבראה, העלאת סכום ההחזר בגין נסיעות, רכב.

3. מדיניות חברה - תבדקי את ההסכם האישי שלך אולי יש שם סעיף שמתייחס לעדכון שכר או לתהליכים שמתקיימים בחברה באופן סדור. - תבדקי את מדיניות החברה והנהלים בנושא, לפעמים עדכוני שכר מוסדרים בתהליך מובנה של משאבי אנוש. בנוסף תבדקי מה נהוג ומקובל בנושא עדכוני שכר משנים קודמות. יש חברות שמאפשרות שיחות ועדכוני שכר אחת לשנה במועד מסויים ועם סייגים וכלים נוספים. תבדקי. ואם את רואה שפיספסת או משהו בותק לא מסתדר, תזכרי – לכל כלל יש יוצא מהכלל.

4. תיאום ציפיות

יש לך כבר מספיק מידע וזה הזמן שתבדקי עם עצמך מראש. מה יקרה אם יגידו לך "לא" שזו גם תשובה ריאלית ולגיטימית. מה המשמעות עבורך? ואם יגידו לא רק על חלק מהדברים? מה הלאה בחברה?

לפי התשובות הללו תמשיכי לקרוא וגם תבני את המשך התהליך שלך. קחי בחשבון ששיחת שכר משפיעה על אסטרטגיית פיתוח הקריירה שלך וגם המיצוב שלך בחברה, כי היא הרי מתנהלת מול בעלי ובעלות תפקידי מפתח בארגון.


5. על אנשים ויחסים את הרי מכירה את המנהל שלך, כבר עברתם ק"מ ארגוני יחד ואולי גם את משאבי אנוש. אם את היית המנהל/ת שלך מה היית רוצה לשמוע? מה היית רוצה לראות? אם את היית משאבי אנוש, מה היית רוצה להבין? על מה היית מסתכלת? את הדברים האלה בדיוק תבדקי מראש ותתכונני אליהם. קצת דוגמאות פרקטיות: כמה אחרים מרוויחים בתפקיד הזה בחברה, מה הסיכון של החברה במידה ונעתר בשלילה לבקשה, מה חוות הדעת של האנשים שנמצאים במימשק איתך, איך את ביחס ליעדים שנקבעו, מה שביעות הרצון של המנהל הישיר ו/או המטריציוני ויש עוד. תהליך עדכון שכר הוא תהליך ולכן חשוב שתביני שמדובר בדיאלוג, כלומר אל תבואי בגישה אני באה לשיחה אחת וכאן זה נגמר. ממש לא. זה תהליך של שיחה, ובדיקה ושוב. הדברים נבנים. תבואי במיינדסט של דיאלוג, של שיחה מרצון וכוונות טובות בשל כולם להגיע להסכמה משותפת.

6. תכל'ס למעשים - מועד: תרשמי ביומן מועד שבו את מתחילה את כל התהליך של עדכון השכר שלך אחרת עוד יום ועוד יום יעבור ושום דבר לא יקרה.

- משא ומתן: תכיני מספר מטרה של הסכום שאת רוצה. בפועל תבקשי יותר ממספר המטרה, כך שתוכלי להגיע למספר המטרה שסימנת לעצמך. למספר המטרה גם אפשר להגיע בשיטת המדרגות, כלומר: יתכן ובשלב כלשהו בשיח יוצע לך או שאת תציעי שבכל רבעון נניח השכר יעודכן בסכום מסויים עד שיגיעו למספר שאת ביקשת. - הפגישה: אל תחכי שיקבעו לך שיחת שכר כי לא תמיד השיחה מגיעה, לרוב את זו שצריכה ליזום ולהניע את העניינים. שימי את החששות לרגע בצד ותזמני פגישה אישית עם המנהל ישר ביומן. לא תמיד כדאי לרשום שיחת שכר בנושא הפגישה. שיחת שכר היא דיאלוג שלרוב יוסדר רק לאחר יותר מפגישה אחת. קחי בחשבון שגם המנהל שלך צריך לבדוק את הנושא והוא גם יעדכן את משאבי אנוש וגורמים נוספים בחברה הקשורים לשכרך. משאבי אנוש בעצמם משווים את השכר שלך לקולגות, לארגונים דומים וסקרים נוספים שהארגון משתמש כמו סקר צבירן ודומיו. אז עדיף שהמנהל שלך לא יגיע מוכן ונעול עם מספרים אלא יבוא לשיחה, לדיאלוג. שיבדוק אחר כך את המספרים ולפעמים הוא מפתיע ובא מוכן. - סימולציות: תעשי הכנה, סימולציה עם חבר/ה. ממש תתרגלי את השיחה ותרשמי לעצמך מגוון אופציות למענה. לפעמים כדאי לקחת שיחת אימון בתשלום שעושה את כל ההבדל ולפעמים אין צורך.

- הרגש הרגש: כן לפעמים אי אפשר להימנע מהצפה רגשית בזמן השיחה ולכן הפתרון להמשיך לתרגל ולעשות סימולציות. וגם אם הדמעות מגיעות, זה בסדר גמור. תנקי לרגע עם טישו (או שלא) ותמשיכי לדבר כאילו אין דמעות. הדמעות הן חלק ממי שאת. אם הן מפריעות למנהל/ת – שלהם.

אז מה צריך לקרות כדי שהשכר שלך יעודכן?


יש לך מה להאיר או להעיר ? מוזמנ/ת לכתוב לי .









659 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page