נגיש
top of page
ayeletyy

חצר קדמית וחצר אחורית - האמנם?

לפני כעשור בניתי את מדיניות הרילוקיישן של הקבוצה בה עבדתי כשכירה בנוסף על תפקידי כ-HRBP. במסגרת זו יזמתי פגישות עם מספר יועצים בתחום ואחד מהם אמר לי: "התחום הזה הוא בחצר האחורית שלך אבל הקדמית שלי". הוא התכוון לכך שבניית אסטרטגיית רילוקיישן לארגון, התווית מדיניות עד להטמעה והוצאה לפועל זו ההתמחות העיקרית והמרכזית שלו אך זו ממש לא ההתמחות שלי אלא מבחינתי זה "על הדרך".


שמתי לב שהיו עוד תחומים כאלה במהלך הקריירה הקודמת שלי, לדוגמא: שכר והטבות - בניתי מדיניות שכר, קבעתי כללים, אסטרטגיות, אפיינתי צרכים והטמעתי מערכות ובכל זאת "זה היה על הדרך" זו ממש לא המומחיות שלי למרות שנהגתי לחשוב שזו אחת מהן. וזו רק דוגמא אחת.

גם יואב שהיה מנהל מערכות מידע (החצר הקדמית) נחשף במהלך השנים לניהול מגוון פרויקטים, ממשקים עם בעלי תפקידים שונים, שאל שאלות, חקר, בדק, צבר ידע, ניסיון, מיומנויות וכישורים בתחומים נוספים ואחרים שהיו בחזקת "החצר הקדמית" שלו וכך מצא את עצמו מתקדם לתפקידים שנושקים מעט מאוד למערכות מידע שקודם לכן הרעיון לשינוי כלל לא עבר בראשו.

שנים המחשבה הזאת הלכה איתי שיש חצר קדמית ויש אחורית רק שבדיעבד הרעיון ממש לא חד חד ערכי. ככל שעובר הזמן אני מבינה בצורה עמוקה יותר שכשמדובר באנשים המגוון הוא רחב ואין דבר כזה חצר קדמית ואחורית במובן של שחור ולבן. הדברים הרבה הרבה יותר מורכבים.

בסיטואציות מסוימות החצרות מתהפכות, משתלבות ואנו בתהליך של למידה ובחירה יכולים ללמוד לאהוב את החצר האחורית שלנו ולהפוך אותה לעיקר ולמשמעות בחיינו, לדוגמא: יעל שהיתה בטוחה שהיא תמשיך לתפקיד ניהול תפעול בכיר רק שבבחינה מחודשת היא שמה לב שבכל התפעול דווקא תחום הרכש שהיא למדה "על הדרך" קורץ לה ומעניין עבורה ומתוך בחירה ועניין היא כעת מתמקדת בו בהמשך העשייה וההתפתחות המקצועית שלה.

הרבה פעמים ההבנה הזאת קורית לנו מתוך התנסות ולפעמים בטעות אנו שמים לב או שמישהו מאיר לנו את הדרך.

בדיעבד היועץ טעה – אני נהנית שיש לי הרבה ומגוון בחצר הקדמית, כלומר השיום (מתן שם) של הנושאים/התחומים בכל חצר אינו נכון עבורי. עצם העומם, המגוון, הראיה הרוחבית של הדברים והחיבורים בין התחומים השונים הוא עניין אותי וזו החצר הקדמית שלי ולא המיקוד בדבר אחד לעומק.

יחד עם זאת בשנים האחרונות אני מעמיקה בתחום אחד (אימון, פיתוח ויעוץ קריירה) ובתוכו אני מרחיבה ומכניסה מגוון של כלים וידע.

מתוך זאת, ממליצה לכם לענות בכתב על השאלות:

🎈ממה אתם נהנים בעשייה התעסוקתית שלכם כיום?

🎈ממה נהניתם בעבר?

🎈מה בא לכם ללמוד?

🎈מה בא לכם לחוות?

🎈מה מסקרן אתכם?

🎈מה נמצא בחצר הקדמית שלכם ?

🎈מה נמצא בחצר האחורית שלכם?

🎈מה נמצא בין החצרות?

🎈מה עוד תירצו להוסיף ולאיזו חצר אם בכלל?

מורכב מאוד - מזמינה אתכם לקרוא עוד בבלוג שלי, להשתלב בהרצאות ואימונים אישיים למטרת העמקה והרחבה של החצרות הרבות שבתוככם.




פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page