למה השוואה לאחרים פוגעת בקריירה שלנו?
- ayeletyy
- לפני 3 ימים
- זמן קריאה 2 דקות
בשנים האחרונות אני מקדישה הרבה פחות אנרגיה ל"מה יגידו" והרבה יותר ל"מה מתאים ונכון לי".
זה תהליך של לשים את עצמי במרכז, להבין טוב יותר מה באמת חשוב לי ומה כבר לא. חלק מזה כולל גם חישוב מסלול תעסוקתי חדש ואולי לעשות דברים קצת אחרת: לעשות את אותו התפקיד אבל בארגון אחר, לעבור לתפקיד דומה אבל שונה, להגשים חלום ישן, ובעיקר לייצר לעצמי מקום להגשמה אישית.
יתכן וזה גם אחד מסממני גיל המעבר בנוסף לתהליך שעברתי בשנים האחרונות. חלק מהשינויים ההורמונליים (אסטרוגן) בגיל המעבר משפיעים גם על האופן שבו אנחנו תופסות את עצמנו ואת הסביבה. אצל נשים רבות זה מתבטא בפחות צורך לרצות אחרים ויותר רצון לדייק את החיים לפי מה שנכון להן (בהשראת ד״ר ליאת יקיר)

אחת ההפתעות שלי בתוך התהליך הזה הייתה כשהתחלתי לפני כשנתיים יוגה (יוגה איינגאר). אחת התפיסות המובילות ביוגה היא התכנסות פנימה וההבנה שאת משווה את עצמך אך ורק לעצמך, בתוך המזרן שלך. אנחנו משתמשות שם באביזרים (כמו קוביות או חגורות) שנותנים לנו את הגשר לתנוחה שאנחנו רוצות להיכנס אליה. רק לאחרונה הבנתי שהרעיון הזה לא קשור רק ליוגה. הוא קשור גם לקריירה. כל אחת זקוקה לאביזרים אחרים, וזה סופר לגיטימי ואפילו הכרחי להיעזר בהם כדי למקסם את עצמנו בתוך המרחב שלנו.
לפעמים האביזר הוא ייעוץ / אימון קריירה.
לפעמים זו מנהל/ת שנותנ/ת לך הזדמנות.
לפעמים זו ירידה זמנית בהיקף המשרה כדי לפנות מקום ללימודים או לשינוי מקצועי.
ולפעמים האביזר הוא פשוט ההבנה שאת לא חייבת לעשות את הדרך כמו כולם.
כמה פעמים תפסת את עצמך משווה את עצמך לאחרות?
"כמה היא מרוויחה?", "איך הוא יכול לדרוש שכר כזה ואני לא?", "למה היא התקדמה שם?"
הבעיה היא שכל אחת מאיתנו עברה דברים אחרים בחיים.
לכל אחת יש משאבים שונים, נקודות פתיחה אחרות, בחירות, מורכבויות ומבנה אישיותי שונה לחלוטין. ההשוואה הזו פשוט לא רלוונטית ומקטינה אותנו. גם בקריירה, כמו ביוגה, זה הכרחי ולגיטימי להשתמש ב"אביזרים" ובעזרים שמתאימים לך כדי להגיע ליעד שלך.
הדבר הכי טוב שאנחנו יכולות לעשות זה להסתכל על עצמנו ביחס לעצמנו בלבד. איך התפתחת במהלך השנים? מה עשית? מה השגת? מה למדת על עצמך? מה חווית? ורק מתוך נקודת המבט הזו – להסתכל קדימה ולתכנן את ההמשך.
לפני שאת רצה להסתכל הצידה ולנסות להעתיק מסלול של מישהי אחרת, תעצרי רגע ותסתכלי על המזרן שלך.
כי בסופו של דבר, השאלה החשובה היא לא איפה אחרות נמצאות אלא האם את מתקדמת למקום שנכון עבורך?
אני מזמינה אתכם לכתוב לי, לקבוע פגישה אישית, להזמין הרצאות או סדנאות לארגון, וגם להצטרף לקיימות.





תגובות