נגיש מה שלומך?
top of page
  • ayeletyy

מה שלומך?

ואז הוא שאל אותי : "מה שלומך?" בהתחלה הייתי בהלם, לא ידעתי מהיכן זה בא לי. וכשהוא המתין והסתכל לי בעיניים הבנתי שהוא רציני ובאמת מתכוון לזה. עניתי לו. עניתי שקשה לי כרגע ואני רוצה סיוע זמני. סיפרתי גם על הקשיים הנוספים. את הסיוע לא קיבלתי אבל קיבלתי משהו אחר לגמרי "הוא קנה אותי, את האמון שלי. אני כבר לא בטוחה שרע לי כל כך. אולי זו אשליה של רגע אבל משהו בתוכי השתנה".


השיחה הזו שנערכה לפני כשנתיים (ואולי יותר) עדיין זכורה לי ועשתה לי כמנהלת ומלווה מנהלים ומנהלות בארגונים שינוי עמוק יותר בתפיסה שלי את תפקיד המנהלת במספר היבטים :

✔ הוליסטיות: בנוסף לפגישות עם העובדים בהם אנו דנים בעמידה ביעדים, תוכניות עבודה ושוטף כדאי מאוד שנתעניין בהם עצמם כבני אדם שמגיעים עם עולם שלם בתוכם (משפחה, זוגיות, תחביבים, ילדים) וכדאי ורצוי לקבוע גם שיחות חודשיות של פגישות אישיות בהם נדבר על דברים נוספים. כמו שאנו לא מגיעים לעבודה נקיים מרעשים ומכוונים לעבודה בלבד, כך גם העובדים מגיעים עם מטען משמעותי נוסף לעבודה שבמידה ויש להם רעש הרי שהניתוק כמעט ובלתי אפשרי ותשומת הלב מופנית למקום הרועש. התפקיד של המנהלת להכיר את העובד ועולמו (עד גבול מסויים) וכך מצד אחד יש לנו ראיה הוליסטית של העובד ומצד שני העובד ירגיש שייכות גבוהה יותר לארגון ולמנהל ברמה הבינאישית. העובד יהיה מוכן להתאמץ הרבה יותר עבור מנהל וארגון שרואה אותו כאדם.

✔ יעוץ: הכי קל לומר לעובד "תבוא אלי רק עם פתרונות" וללא בעיות אבל התפקיד שלנו כמנהלות להיות עבורם ביחוד במקומות של הקושי, הצורך בהתייעצות, סיעור המוחות וגם כבק אפ להחלטות. כדאי מאוד שתשאלו את העובדים למה lema הם זקוקים כדי לעמוד ביעד ואם יש משהו נוסף שהם צריכים מכן ובנקודה הזו לעצור, לתת מקום של שהיה ולחכות רגע לתשובה (ולא לרוץ מהר למשפט הבא). אני בעצם מבקשת מכן לרגע אחד להקשיב לתשובה של העובד או לפחות לתת לו את האופציה להשיב ממקום כן.

✔ אמפתיה: כשאתן יושבות עם עובדים ואתן שמות לב שמשהו לא נראה כמו אתמול, משהו לא עובד, משהו לא ברור וגם לא בדיוק נאמר כדאי מאוד שתקחו זאת לפגישה אישית 1:1 עם העובד ותשאלו "מה שלומך?" או "מה דעתך על הפגישה שהיתה?" או "איך אתה מתקדם ובמה אוכל סייע?". חשוב שתהיו בתשומת לב גם לדברים שלא בדיוק נאמרים, להתנהגות שאיננה שגרתית, פנים נפולות.

הדברים הקטנים האלה הם בדיוק הדברים שעושים את ההבדל.

ומהיום והלאה תשתמשו בשאלה "מה שלומך?" רק כשאתן מתכוונות באמת לקבל תשובה ולא במקום היי או בוקר טוב.


אז מה שלומך היום ?




501 צפיות
bottom of page