נגיש עצות פרקטיות להצליח במטלות הבית בתהליך המיון למשרה
top of page
  • ayeletyy

עצות פרקטיות להצליח במטלות הבית בתהליך המיון למשרה


אחד מהשלבים המשמעותיים בתהליך המיון למשרה הוא מטלת בית, שמקבל המועמד שעליו לבצע תוך זמן קצוב.

מבחינת החברה מדובר בשלב שנותן אינדיקציה על היכולות המקצועיות של המועמד ונחשב לפרמטר משמעותי מאוד בקבלת ההחלטה לגבי המועמד. עד לא מזמן מבחני המיון נחשבו לכלי מיון משמעותי ואף מחליט אך התנגדויות רבות עלו לגבי האפקטיביות שלו ביחוד אצל המגייסים, לדוגמא: מכוני מיון שמכינים למכוני מיון, כך שמועמדים יודעים היטב להכין את עצמם ולענות את התשובה שמצופה מהם. באופן אישי כשהייתי בתפקידי HR בכירים קלטתי מועמדים ש"נפלו" במבחני מיון שאכן לא שיקפו את היכולות והביצועים שלהם גם כשבחנתי אותם שנה לאחר קבלה לתפקיד.

לגבי מטלות הבית, העניין אחר לגמרי, כיוון שעבור המגייסים והמנהלים המקצועיים מדובר כלי לגיטימי לחלוטין המדמה משימה שתינתן בעבודה ומטרתה לבדוק את היכולות של המועמד להתמודד עם משימה בזמן קצוב ואפילו הוא יכול לבצע זאת בביתו בשקט שלו וללא פיקוח.

יש מטלות שמיועדות להגשה תוך שעתיים שלוש ויש תוך יומיים-שלושה. אני בעיקר מתייחסת כאן למטלות עם משך הזמן הארוך יותר, שבהרבה מהחברות המשימות הניתנות גדלו למימדים אחרים ויצאו מפרופורציה, לדוגמא:

🔷משימה של בניית תוכנית אסטרטגית שיווקית. דבר שיכול לקחת שעות רבות מאוד ביחוד למועמד שגם לא חי את היומיום של החברה על אתגריה, קשייה ומורכבותיה.

🔷משימות שחלק מסויים מהחברות מנצלות (עם ובלי מרכאות) כדי להשתמש בהן אח"כ ו"לחסוך" תשלום ליועץ חיצוני נניח.

עד שמשימות הבית יעלמו, למרות שנראה שהמצב הפוך ומועמדים "מבלים" שעות רבות בהכנת משימות בית, מספר עצות שימושיות כדי להצליח במשימות הבית ותודה רבה לטל מור על העצות המעולות וסיעור המוחות שבלעדיו הכתיבה הזו לא היתה:

1. אתם יכולים לסרב ולא לעשות את המשימות. תהיה לכך השלכה על המועמדות שלכם. יתכן והמשימה היא מדד עבורכם לגבי החברה והתרבות הארגונית שלה.

2. תבחרו לעשות את המשימות בחברות שיש לכם עניין לעבוד בהן. לעשות משימות לחברות ו/או למשרות שאתם לא מעוניינים לעבוד בהן – ממש מיותר וחבל"ז.

3. אם אתם כבר בוחרים לעשות את המשימה, כדאי ש: 3.1 תקראו היטב וביסודיות את המטלה כולל כל הסעיפים הקטנים, כדי שמשהו לא יתפספס ותתכננו היטב את הזמנים. לפעמים אתם נופלים בקטנות האלה. 3.2 תחקרו ותעמיקו ברשתות ועם א.נשים: 🔆תקראו ותחקרו היטב על החברה, המוצרים. 🔆תקראו ותחקרו היטב על השוק של החברה מבחינת התחום, המתחרים וכיצד הוא מתפתח בארץ ובעולם. 🔆תשאלו את CHATGPT – סופר לגיטימי להתייעץ בביקורתיות ב-AI ואף מצפים מכם לעשות זאת. 🔆תתייעצו עם חברים, אולי מישהו מהם עובד או מכיר מישהו בתחום / בביזנס / בדומיין / בסקטור הספציפי ויוכל לספר לכם את הדברים שלא נמצאים ברשתות ולהאיר לכם נקודות. תעשו סיעור מוחות, תדברו את זה - מאוד עוזר לחדד את המחשבה. 🔆תתייעצו עם אנשים בתחום שכבר עשו זאת. אני בטוחה שיהיו להם תובנות מצויינות. 🔆לפעמים, החברות מאפשרות להתייעץ עם בעלי תפקידים מסויימים. אל תהססו, אחרי שחקרתם ובדקתם, תכינו שאלות ותיצרו קשר עם הגורם שהוצע. ההתייעצות היא גם חלק משלבי המיון ותיזקף לזכותכם במידה ועשיתם בכך שימוש טוב. 3.3 תשקפו למגייסים את המחשבות שלכם: 🔆התחלתם את המטלה, עולים לכם רעיונות נוספים שלא ביקשו מכם, רק שנראה לכם משונה שלא ביקשו. תרשמו בצד את הנקודות כדי שתוכלו: להוסיף למטלה או כשתשלחו את המטלה תוסיפו במייל שנראה לכם שיש לחקור/לבדוק גם נקודות נוספות. 🔆מרגיש לכם שהמטלה דורשת הרבה יותר עומק וזמן. תכתבו במייל שאתם מגישים משהו ראשוני ותשמחו להעמיק במידה ונתקדם בתהליך. 3.4 הצגה כשאתם מכינים את המטלה, תקחו בחשבון שתידרשו גם להציג אותה בשלב מסויים, כלומר: כבר בשלב ההכנה תחשבו על התוצר הסופי בצורת מצגת / טבלת אקסל או כל דרך ויזואלית שרלוונטית לתחומכם. קחו בחשבון שבהצגה ישאלו אתכם עוד שאלות שרובן יהיו להבין טוב יותר את דרך החשיבה שלכם.

עד שמשאבי אנוש והמנהלים ידעו לשים גבולות ולהתעורר

למצב האבסורדי ולא אתי שנוצר. ככל שמועמדים יגישו מטלות בית באיכות, רמה והיקף גדולים יותר כך הזמן שכל מועמד ישקיע במטלה גדול יותר והמעסיקים יראו כי טוב. התחרות בין המועמדים למשרות גדלה וזו הדרך שלכם להתבלט על פני האחרים. פיניתם זמן ביומן למטלות?

יש לכם/ן מה להאיר או להעיר?

מוזמנים/ות לכתוב לי, לקבוע פגישה אישית וגם להצטרף להרצאות ולסדנאות המפורטות באתר תחת אירועים הקרובים.









444 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page