נגיש קורות החיים - עולם ומלואו של נסיבות והחלטות
top of page
  • ayeletyy

קורות החיים - עולם ומלואו של נסיבות והחלטות

"בכל פעם מחדש כשאני מתיישבת לכתוב את קורות החיים משהו עוצר אותי";

"אני עוזרת לכולם עם קורות החיים אבל את שלי, אני לא מסוגלת אפילו לפתוח את הקובץ";

"אני תקוע בגרסה של הסטודנט";

"מכעיס אותי, מכעיס אותי שאני לא מצליח להביא את עצמי לשלוח קו"ח ואני תקוע באותו המקום כבר עשר שנים";

אין כמעט שבוע שאני לא נתקלת במשפט הביקורתי, הקשה, המקומם, העצוב, המכעיס והמתסכל כל כך שאת וגם אתה אומרים לי בשיחה.

חשוב שתבין ושתביני, קורות חיים הם הרבה מעבר למסמך, לנייר, לקובץ וורד שמקפל את כל הניסיון התעסוקתי שלך לכדי עמוד אחד ויותר.


אם את שמה לב שיש לך קושי בלגשת לקורות החיים שלך, תבדקי מה המשמעות של הקושי – ממה הוא נובע? מה עוצר אותך?

האם זו ההשכלה שרכשת? אם לא עשית תואר ראשון ולא משנה מה היתה בזמנו הסיבה, כיום את מלקה את עצמך– "למה? למה לא עשיתי? איך יסתכלו עלי? מי יזמין לראיון מישהי ללא תואר ראשון?"

ואם יש לך ד"ר או תואר שני עם תיזה או תארים כפולים או הרבה קורסים "אבל זה יותר מדי", "אולי כדאי שאעלים אותם?" "מי יקח ד"ר לתפקיד כזה?"

האם זה הניסיון התעסוקתי?

אם היית במקום אחד עשר שנים, רק שהמיתוג מעסיק של החברה הזו די גרוע (מקובע, מנומנם, תבניתי) כך שמגייסים עלולים לטעות שגם את כזו. עכשיו, את בכעס על עצמך – "איך? איך לא עזבתי קודם? לא שמתי לב שהזמן עבר".

ואם לדעתך החלפת מקומות עבודה רבים בחמש השנים האחרונות ובכל מקום סיימת מסיבה לגיטימית לחלוטין לאותו הרגע.

את ברגע אחד מבטלת את ההחלטות שקיבלת "הייתי צריכה להישאר.

המצב לא היה כזה גרוע. והיחס היה נסבל" ולפעמים את אומרת "המקום נסגר בגללי, ברור אלא מה, כל מקום שאני מגיעה אליו נסגר, אני מביאה מזל רע".

האם זה השרות הצבאי או הלאומי שעשית או לא? "מדוע הסכמתי לתפקיד המשמעותי הזה שעכשיו אני עושה בו חודש מילואים בשנה?" ואולי תפקיד שהיה משמעותי עבורך ואהבת את התקופה הזו רק שבאזרחות כיום את חושבת שאולי כדאי שתחביאי אותו.

דרך אגב, בכלל לא חוקי לפסול אותך על שרות צבאי.

ואם עשית שרות לאומי של שנתיים זה בכלל אסון כי אולי את חושבת שהיית צריכה להסתפק בשנה או שידעו שאת דתיה?


האם זה השכר? השכר שקיבלת ואולי הרגשת שהוא מבייש את העשייה המקצועית שלך, ואיך בכלל הסכמת לו. גם שם התפקיד בכלל לא מתאים למה שעשית והקטינו אותו שיתאים לשכר ואת בכלל היית בתפקיד ניהולי בכיר.


האם אלה סיבות העזיבה שלך במקומות השונים? אולי על חלק מהן את מצטערת ויתכן שאת חושבת שהן היו צריכות להתנהל אחרת, אפילו שלא בהכרח היתה לך יכולת להשפיע על השינוי הארגוני למשל.

מה שבטוח יש מקומות שאת היית רוצה להעלים.


האם אלה ההחלטות שקיבלת לאורך הדרך?

יחד עם עוד הרבה שיקולים אישיים שהיו שם: נסיעה לחו"ל, זוגיות, הורות, פרידה, רילוקיישן, טיול, חל"ת, שכר גבוה, גירושים, עבודה זמנית וכל דבר שאת גאה בו יותר וגם פחות.


במסמך קורות החיים את שמה על נייר הרבה מאוד דברים: גם כאלה שאת גאה בהם, רק שאולי את כבר לא זוכרת את כל האתגרים שצלחת או עבורך ההצלחות האלה הן ברורות וכל אחת יכולה להחליף אותך או גדלת על ערכי צניעות ולא נעים ככה להשוויץ

ואולי יש גם דברים שאת פחות גאה בהם.


אם קשה לך בחלק של קורות החיים – זה בסדר, זה אפילו בסדר גמור את בחברה טובה.

לקורות החיים יש משמעות עמוקה ואת מספיק חדה, עמוקה, רגישה וחריפה להבין זאת אצלך.


הנייר הזה הוא הרבה יותר מחתיכת מסמך וחשוב שתביני: 💙בכל רגע נתון בו קיבלת החלטה בעבר שהשפיעה על הדרך והמסלול שלך, קחי בחשבון שבאותה נקודה קיבלת את ההחלטה המתאימה ביותר שיכולת לקבל עם כל הנתונים שהיו לך באותו הרגע ועם המצב האישי שלך באותה הנקודה. את העבר את לא יכולה לשנות וכרגע תסתכלי קדימה.

💙בקורות החיים תכניסי בעיקר את הדברים שמקדמים אותך לעבר המשרה הבאה, את השאר תשאירי בחוץ, לדוגמא: אם את דוברת אנגלית ברמה בינונית אל תרשמי בכלל אנגלית, אם את עובדת כרגע ולא רוצה שידעו שאת מחפשת אל תרשמי את שם הארגון אלא את התחום.

במסמך הזה את מציגה את עצמך והרי לא באמת מכירים אותך ולכך תדגישי ותצייני את הבחירות שמקדמות אותך.

💙ממליצה לך לענות על השאלות: מה תעשי אחרת בפעם הבאה? מה למדת מכל זה? במה החלטות העבר משפיעות על הבחירות העתידיות שלך? מה צריך לקרות כדי שתנהלי את המצב בו את נמצאת בצורה שונה? מי יכול לסייע לך לקדם את מסמך קורות החיים? מה המשמעות של המסמך הזה עבורך וכיצד המשמעות משפיעה על מי שאת ועל הערך שאת מביאה? איזה שינוי תרצי לעשות?


אם את שמה לב שיש לך קושי בלגשת לקורות החיים שלך, תבדקי מה המשמעות של הקושי – ממה הוא נובע? מה עוצר אותך?

יש לך מה להאיר או להעיר ? מוזמנ.ת לכתוב לי .









184 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page