נגיש כנראה בכל זאת יש פה אור
top of page
  • ayeletyy

כנראה בכל זאת יש פה אור

"פעם אחת היתה מכשפה קטנה ואפורה. כל הילדים קראו לה מכשופה."

כך מתחיל אחד הסיפורים שאהבתי מאוד בתור ילדה מתוך הספר "גמדצוב" של אבירמה גולן.

כל יום כשהילדים עברו דרך גזע העץ בו מכשופה גרה, צעקו מכשופה וברחו. וכשהילדים גדלו הם אמרו לילדיהם "תזהרו בבקשה כשאתם עוברים ליד העץ הגדול מפני שגרה שם מכשפה" ויש הורים שגם סיפרו שהיא "מבשלת את הילדים שהיא תופסת" ואפילו מחביאה ילדים בתנור שלה.


רק לילדה אחת לא אמרו להיזהר מהמכשפה וגם לא הזהירו אותה מהעץ. ההורים של הילדה לא אמרו לה שום דבר. יום אחד היא הקשיבה לקול הקטן שבוקע מהעץ, ביום אחר היא הציצה לתוך הגזע החלול של העץ, יום אחר היא נכנסה לתוך הגזע. עד שהיא ישבה לאכול תה ועוגה עם מכשופה והינשוף שלה. הזמן עבר והן הפכו לחברות טובות, כך שכשהילדה גדלה היא הביאה את הבת שלה לומר בוקר טוב למכשופה ולאכול עוגה ותה.

גבי עבדה 15 שנים במקום אחד, לאחרונה בגלל סיבות שונות היא נאלצה לחפש מקום חדש, אחר. היא ממש חששה כי כולם אמרו לה שהשוק השתנה בצורה משמעותית: יש תוכנות גיוס שממיינות את קו"ח שלך, יש מטלות בית, חובה לינקדאין, יש ראיון בוידיאו, ראיון מקצועי וזה הפך למשהו מאוד קשה ולא מובן. היא הרגישה שהיא מפחדת לעשות טעויות כך, שהיא החליטה לנוח עד שיעברו החגים. יתרה מכך, בתפקיד הקודם היא היתה משמעותית, קיבלה הרבה שיחות טלפון, הודעות וואטסאפ אינסופיות ומיילים שטופלו לתוך הלילה ופתאום היה שקט, דממה. אף אחד לא מתקשר, לא מציע לה עבודה ולא זקוק למקצועיות שלה.

הסיפור של גבי הוא בעצם התחלה או המשך הסיפור של אנשים רבים, כאשר לכל אחד יש את החוויה הסובייקטיבית שלו מהשוק החדש עבורם. פעמים רבות הפחד גדל כתוצר של הסביבה שלנו והחשש מהלא נודע יחד עם משקעים נוספים וקבעונות שנוצרו בתוכנו במהלך השנים.

אני ממליצה לפרוס את כל התהליך הזה לפרוסות דקות דקות, אחרת המצב עלול להיות מתסכל. כתוצאה ניכנס להימנעות, חוסר עשייה, באסה ועצב גדול. ואם יש לכם מישהו להיתייעץ איתו כדאי שתעשו זאת ואל תחכו שהתיסכול יהיה בלתי נסבל.

ממליצה לכם לענות על השאלות הבאות:

💎 מה הצעד הקטן ביותר שאתם תעשו כדי שתרגישו שהתקדמתם לכיוון פרודוקטיבי?

💎 מה הדבר שתעשו שיכניס לכם אופטימיות?

💎 מה הסיכוי שתרצו לבקש סיוע מחברים ? ממי תבקשו?

💎 מכל האתגרים שיש לפניכם מה הכי קל להתחיל איתו?

💎 החשש הזה מגיע מכם ? מאנשים אחרים? דברו איתם ותבדקו מה עוד הם יודעים שכן יכול לקדם אתכם.

💎 מה הדבר הקטן שאתם יכולים לעשות, שלא קשור לעשייה מקצועית, שיתן לכם תחושה של משמעות ?

💎 לאיזה עוד ידע אתם זקוקים ברמת הפרוסות הקטנות של החיים?

יחד עם כל זה ממליצה שתחפשו ברשתות חומרי קריאה / הרצאות, שיכולים לפתוח לכם צוהר לעולם החדש, כי כמו הילדה בסיפור "בהתחלה היא לא ראתה שום דבר, אבל לאט לאט החלו עיניה להתרגל לחשכה....... כנראה בכל זאת יש פה אור".

ולמי שקרא את הסיפור אני מוסיפה בשקט "טרילילי".


תזכרו שהשקט וחוסר הידיעה הם זמניים.




143 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page